Thursday, October 21

22 / 10 / 2010

Title : tentang dia .
Location : office M* *****L . !

Dia adalah insan yang eyja sayang dan penting dalan hidup eyja . tanpa dia , siapalah eyja nie . semalam eyja da tau segala-galanya masalh dia . eyja da tau nape dye da jarang mcg2 eyja , selalu bz , skang eyja da salah paham , n dye da terangkan semuanya kat eyja . eyja menyesal sangat da tduh dia bukan2 . maafkan eyja ea awak . eyja janji tak akan pk bukan2 n ckap bukan2 kat awak lagi . eyja jnji akan ada dengan awak , susa senang bersama . maafkan saya sekali lagi . 

dia , kalau kita tengok dye selalu senyum , wat orang gelak ngan telatah dye , dan langsung ta de dan tak pernah dye tunjuk kan yang dia dalam masalah or tengah susah . tang dia pentingkan adalah senangkan haty semua orang yang berada dengan dia . termasuklah eyja . ble eyja tgk dia selalu heppy macam orang yang ta pernah ada masalah , tp dalam haty dia eyja tak pernah tau . 

dia slalu akan berusaha buat eyja happy bila eyja sedih , or dalam masalh , tp eyja .. eyja susah sgt na percayakan dye n slalu tmbahkan masalah dia . tp dia tetap senyum even hati dia sakit dengan eyja . hmmm . eyja bnyk salah ngan dia , n dia slalu ckap "tak pe la wak , ta semua orang perfect n smua orang pena wat silap" . saya mcam na nges bile dia ckap macam to . Mulia sgt . 

tp yang buat eyja sedeh sgt bile eyja dpat tau , orang buat jahat dengan die . eyja tak paham kenapa masih ada ornag nak buat jahat dengan dia , sedangkan yang eyja tau , dia tak pernah bermusuh apatah lagi memburukkan orang tersebut kat orang laen . tp orang yang dia peracaya , dia sanjung selama nie , tikam dia dari belakang . dia difitnah , dianaiya , dan di maki oleh orang yang disanjung sejak dari dulu . 

eyja sedeh sangat sebab orang yang paling eyja sayang teraniaya macam to . eyja dulu hormat dengan seseorang nie , tp ble da tau apa yang dye da wat , terus ilang rase hormat n kepercayaan eyja kat mereka2 ini . kenapa mereka sanggup buat macam ni dekat saudara sendiri sesama melayu . ? kalau tak na tolong sekali pon , jangan la tabur fitnah kat dye n ckap bukan2 . apa salah dia kat korang . ? korang na ckap dia makan harta korang ., mane buktinya . ?? eyja just na ckap , korang kene igt , Tuhan itu maha kaya . !

Dia selalu pesan kat eyja , "awak , bia orang buat kita , jangan kita buat orang . setiap perbuatan ada pembalasan nya sendiri " eyja tersentap bile dia sanggup biarkan orang2 macam to pijak dia , dan dia boleh duduk dan besabar je . sampai dia penah ckap " tak pela , saya sabar skang , tp saya tak kan pernah lupa apa yang dorang pnah wat kat saya , sampai bila2 pon . bukan saya nak berdendam , tpi saya nak dorang beringt cket. " eyja sampai da ta tau na ckap pe bila dye ckap cam to . 

urmmm ~ da la . skang eyja na tgk je ape akan jd seterusnya , dan kami akan tetap berdoa agar orang tersebut bahagia dan aman selau hidup mereka . 
DiA yang eyja maksudkan adalah MAAt , seorang insan yang sangat eyja sanjungi . ! 
awak , saya tetap dengan awak walau ape pon yang jd , dan saya sokong dengan cara awak , saya harap awak akan teros macam nie n tak ikot cara mereka . !
buat mereka , berubah la . tak semua kekayaan yang kita miliki akan dibawa ke kubur . cubalah jangan belajar menjadi sorang insan yang tamak , kerana sikap tamak itu akan merugikan diri kita sendiri. jagnganlah kamu berbangga dengan harta yang hanya kamu miliki di dunia , kernan cahaya kekayaan di muka anda akan hilang . pikir-pikirkanlah .  

saya harap awak banyak bersabar dan kita akan sama2 berdoa oke . ? 
i always behind u dude . !















maaf jika eyja dah buat sesiapa terasa . 
eyja hanya meluhkan ikhlas dary haty .

No comments: